AppStore

AppStore
Try it for FREE!

torsdag 26 april 2012

nappar - appar


Ett _bra_ test.

På Aftonbladet presenterade man igår ett i mitt tycke mycket bra test av barn-appar, ett precis sådant test som jag 
som småbarnsförälder vill läsa. 
Ett sådant test man egentligen som förälder skulle vilja ha utav _alla_ sorters leksaker till barn:
spisar, lego, bilar, barbie, läragå-vagn etc. 

Testet var av karaktären: "vi gav 2st barn i rätt ålder tillfälle att testa apparna och såhär gjorde de"
Jag tycker att det finns två stycken sällan skådade komponenter i testet:
1) det är rätt åldersgrupp.
2) man observerar barnet istf. att fråga dem.

Det vanliga är annars att man visar apparna för (i bästa fall) barn i fel ålder och sedan frågar dem vad de
tycker och därefter baserar omdömet till absolut största del på vad man som förälder anser.

För att sammanfatta, testerna:
- kort
- informativt 
- relevant

Att de sedan gav ett gott betyg till vår pekbok är förstås något som vi är glada över
men det har ovkså bidragit till att jag laddat ned flera nya appar till mina barn.

Så, tack Aftonbladet för ett väl utfört test!

Här är testet på aftonbladet

/Tommy@optimates

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar